Magazín
Načitanie

I am organic

Magazín

V dámskej móde leta 2018 sa predstavuje žena, ktorá si vie dokonale užiť svoju ženskosť vo všetkých svojich polohách. Je krehká a nežná v odtieňoch ružovej, volánoch a riasených sukniach, ktoré jej dodávajú dokonalý pohodový letný prázdninový a jemne romantický výraz.

Iniciatíva I am Organic módnej značky Plezuro má ambíciu každodenne vracať prírode to, čo nám celé dlhé stáročia dáva. Nechce byť kampaňou na jeden deň, ale výzvou na celoživotnú misiu smerom k ochrane prírody. Kúpou akéhokoľvek produktu Plezuro Organic prispejete na finančnú podporu vybraných ekologických projektov.

V posledných rokoch dramaticky vzrástol predaj rýchlej módy (fast fashion) a tento vývoj bude pravdepodobne pokračovať, pretože firmy agresívne znižujú náklady a racionalizujú svoje dodávateľské reťazce, čo má za následok zníženie cien oblečenia v porovnaní s cenami ostatného spotrebného tovaru a skrátil sa aj proces výroby, čo umožnilo producentom rýchlej módy uvádzať častejšie nové kolekcie do obchodov.

100% certifikovaná organická bavlna sa pestuje v prostredí, kde sa nepoužívajú žiadne pesticídy, herbicídy a ani iné chemické hnojivá a to najmenej v priebehu troch rokov. Navyše pri spriadaní týchto organických vlákien musí byť zabezpečené prísne izolované prostredie od bežnej bavlny. Farbenie a konečná úprava sa tiež riadi jasne zadefinovanými pravidlami a postupom bez použitia chemických prípravkov tak, aby sa vylúčili všetky komponenty škodlivé telu a životnému prostrediu.

Trvalá udržateľnosť sa postupne stáva novým impulzom pri rozhodovaní o nákupe spotrebiteľov. Štúdie o udržateľnom vývoji uvádzajú, že vo vyspelých západných krajinách už viac ako 65 percent spotrebiteľov aktívne hľadá udržateľnú módu.

Organická bavlna s certifikátom GOTS ( Global Organic Textile Standard) to je len povinný začiatok, no ku konečnému produktu s týmto označením musí producent zabezpečiť aj certifikovaný proces šitia, ktorý musí v každom jednom procesnom úkone napĺňať veľmi prísne pravidlá.

Po rokoch, kedy spotrebitelia dopredu predpokladali a brali za samozrejmé, že všetko, teda aj luxusný tovar bol vyrobený niekde v Ázii, luxusné značky prehodnocujú a pracujú oveľa tvrdšie na tom, aby deklarovali kvalitu svojich tovarov. Dnes už módna forma, či sezónny trend náročnému spotrebiteľovi luxusného oblečenia nestačí.