Trvalá udržateľnosť sa postupne stáva novým impulzom pri rozhodovaní o nákupe spotrebiteľov. Štúdie o udržateľnom vývoji uvádzajú, že vo vyspelých západných krajinách už viac ako 65 percent spotrebiteľov aktívne hľadá udržateľnú módu.

Keď zoberieme do úvahy, že v rokoch 2000 až 2014 sa zdvojnásobila produkcia módneho priemyslu a počet odevov, ktorý každoročne nakupuje priemerný spotrebiteľ sa zvýšil o 60 percent, musí nám byť jasné, že takýto vývoj je dlhodobo neudržateľný. V takmer každej kategórii oblečenia si spotrebitelia uchovávajú odevy o polovicu kratšiu dobu ako pred 15 rokmi. Niektoré odhady naznačujú, že spotrebitelia považujú odevy najmä s tými najnižšími cenami za takmer jednorazové, pričom sa ich zbavujú po tom, čo si ich oblečú len sedem alebo osemkrát.

Vedľa toho výroba rýchlych a lacných odevov si vyžaduje veľa vody a chemikálií , vylučuje značné množstvo skleníkových plynov a zamestnanci v odevných továrňach v rozvojových krajinách sú nedostatočne zaplatení a vystavení nebezpečným až tragickým pracovným podmienkam. Nuž a likvidáciu, resp. recyklovanie odevov ešte nezvládame tak, aby sme opätovne negatívne nezaťažovali naše životné prostredie.

Východiskom z tohto začarovaného kruhu obrovskej produkcie módneho oblečenia na jednej strane a často zbytočnej a nadbytočnej spotreby, často motivovanej len nízkou cenou, na druhej strane, je aj na každom z nás. Mnohí analytici dnes jasne hovoria, že my, spotrebitelia, by sme mali dôkladnejšie zvažovať svoje nákupy. Tendencia nakupovať v zľavách so slovami: „no nekúp to, keď je to také lacné“, by nemala byť impulzom k nákupom módneho oblečenia. Oveľa viac by spotrebitelia mali zvažovať pôvod surovín, uprednostňovať prírodné materiály s organickou bavlnou na čele, ktoré sú rozložiteľné v prírode a nie sú pre ňu záťažou a dôležité by malo byť pre nich aj to, kde bolo módne oblečenie vyrobené a ako sa transportovalo na miesto predaja.

Tieto apely na inteligentnú a udržateľnú produkciu módy sú dnes jednou z najsilnejších tendencií, ktoré v rámci tvorby módneho dizajnu, výroby a predaja prijali za svoje aj veľké renomované módne značky ako Stella McCartney, Gucci, Brunello Cuccinelli, Prada a mnohé ďalšie.